۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۳۳

مدیر عامل شرکت ملی گاز:

باید به دانش فنی تعمیرات اساسی توربین‌های گازی دست یابیم

باید به دانش فنی تعمیرات اساسی توربین‌های گازی دست یابیم

مدیر عامل شرکت ملی گاز با بیان اینکه شرکت انتقال گاز،شرکتی با اصالت و استخوان‌دار است گفت:نیروهای پرتلاش این شرکت با تکیه بر دانش و توانمندی خود توانسته‌اند پرچم این شرکت را بالا نگاه دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سعید توکلی روز شنبه (۲۱ مهر) در آئین تکریم و معارفه مدیرعامل پیشین و جدید شرکت انتقال گاز ایران بیان کرد: فضای عملیاتی این شرکت، مشابه فضای جبهه و جهاد است؛ کارکنان عملیاتی در خطوط لوله زمانی که فعالیت‌هایی مانند تعمیرات توربین‌ها در ایستگاه‌ها و عملیات جوشکاری خطوط لوله را در شرایط سخت اقلیمی و جغرافیایی انجام می‌دهند، دقیقاً فضای جبهه و جنگ تداعی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع پیگرانی هوشمند و تعمیرات اساسی برخی از توربین‌های گازی از موضوعاتی است که هنوز چالش آن در شرکت انتقال گاز وجود دارد، افزود: تعامل با شرکت‌های سازنده و تعمیرات و رسیدن به دانش فنی تعمیرات اساسی این توربین‌ها باید به جد، مد نظر قرار گیرد.

معاون وزیر نفت در امور گاز همچنین بر موضوع تعیین تکلیف واحدهای یدک برای ایستگاه‌های تقویت فشار گاز تأکید کرد و گفت: نیاز گاز در برخی فصل‌های سال به حدی است که واحدهای یدک نیز به‌کار گرفته می‌شوند و این موضوع به‌عنوان یکی از دغدغه‌های مهم شرکت انتقال گاز ایران به شمار می‌رود که باید برای آن نیز راه حلی در نظر گرفت.

توکلی تصریح کرد: این ظرفیت مهیاست که در سال ۱۴۰۴ همه اهداف چشم‌انداز این شرکت محقق شود، خوشبختانه شرکت انتقال گاز ایران به بلوغ سازمانی رسیده و هم‌اکنون به مربیگری نیاز دارد که با مدیریت تازه، بی‌شک اتفاق‌های خوبی در این شرکت رقم خواهد خورد.

وی با قدردانی از مدیریت غلامعباس حسینی، مدیرعامل پیشین شرکت انتقال گاز ایران و معرفی پیمان خضرایی به‌عنوان سرپرست این شرکت، افزود: هم‌افزایی و تعامل خوبی در نیروهای شرکت انتقال گاز وجود دارد که این مهم، مرهون مدیریت اخلاق‌مدار آقای حسینی است و با انتخاب آقای خضرایی که از بدنه صنعت گاز و با تجربه در شرکت انتقال گاز است، این هم‌افزایی می‌تواند همچنان تداوم داشته باشد.

سربازان بی‌نام ولی خوشنام شرکت انتقال گاز ایران

در ادامه پیمان خضرایی، سرپرست شرکت انتقال گاز ایران نیز، با قدردانی از اعتمادی که به وی در انتخاب این سمت شده است، اظهار امیدواری کرد که در مسئولیت واگذارشده بتواند با کمک مدیران ستادی و مناطق ده‌گانه عملیاتی، فرایند انتقال گاز طبیعی را کماکان به‌صورت ایمن و پایدار ادامه دهد.

وی گفت: ذات و ماهیت شرکت انتقال گاز ایران، داشتن سربازان بی‌نام ولی خوشنام است، نیروهایی که در رویارویی با مدیران ارشد سازمان، به‌جای مطرح کردن دغدغه‌های شخصی، کار سازمانی را در اولویت قرار می‌دهند.

سرپرست شرکت انتقال گاز ایران بیان کرد: انتظار من از مدیران مناطق عملیاتی، تنها توجه به سیستم و انجام پروژه‌های عملیاتی نیست، توجه به نیروی انسانی و کرامت انسانی، یکی از فاکتورهای مهم در مجموعه شرکت انتقال گاز خواهد بود.

تجربه کاری شرکت انتقال گاز ایران، تجربه‌ای منحصر به فرد بود

غلامعباس حسینی، مدیرعامل پیشین شرکت انتقال گاز ایران نیز، با اشاره به اینکه حدود ۳۱ سال سابقه فعالیت در صنعت نفت دارد، گفت: ۱۵ سال در پتروشیمی و ۱۵ سال در شرکت ملی گاز ایران فعالیت داشتم، اما خاص‌ترین شرایط کاری را به لحاظ ماهیت کار در شرکت انتقال گاز ایران تجربه کردم.

وی با اشاره به انجام تعمیرات اساسی در سطح مناطق ده‌گانه انتقال گاز، بیان کرد: در انجام تعمیرات اساسی توربین‌ها و خطوط سراسری انتقال گاز، اقدام‌های بزرگی انجام شده است که جا دارد از همه زحمت‌کشان و همکاران خودم در سطح شرکت انتقال گاز ایران قدردانی کنم.

کد خبر 6255159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha